Tijdens deze opleiding leer je hoe je gasten een fijne beleving biedt én hoe je leidinggeeft aan een team. Je leert plannen, organiseren, en zorgen dat alles op rolletjes loopt in bijvoorbeeld een restaurant, hotel of evenementenlocatie. Of je nu aan de receptie staat, in de bediening werkt of verantwoordelijk bent voor een team op de vloer: jij zorgt dat gasten zich welkom voelen en collega’s weten wat ze moeten doen.
In de opleiding Leidinggevende Hospitality leer je alles wat je nodig hebt om in de praktijk aan de slag te gaan. Je leert hoe je een team aanstuurt, hoe je met klachten omgaat en hoe je de gast centraal zet in alles wat je doet. Je ontdekt hoe je een goede sfeer creëert, reserveringen verwerkt en commerciële kansen benut. Ook leer je hoe je werkt met planningen, voorraadbeheer, administratie en het opzetten van nieuwe ideeën voor producten of diensten. En natuurlijk doe je veel praktijkervaring op tijdens stages.
Gastvrijheid zit in je. Je bent vriendelijk, sociaal en behulpzaam. Je kunt goed luisteren en inspelen op wat mensen nodig hebben. Tegelijk ben je ook iemand die het overzicht houdt, initiatief neemt en anderen durft aan te sturen. Je werkt graag in een team, bent flexibel en vindt het geen probleem om ’s avonds of in het weekend te werken. Leidinggeven leer je bij ons, maar een proactieve houding is wel belangrijk.
Praktische informatie
Alle belangrijke informatie op een rijtje.
Heb je een andere vraag?
Nog niet helemaal kunnen vinden wat je zoekt? wij helpen je graag verder.
Ga jij het maken
Meld je aan voor deze opleiding en start met het bouwen aan je toekomst.