Wat leer je bij de opleiding

Serviceadviseur Mobiliteitsbranche

Je combineert vakkennis van autotechniek met commerciële vaardigheden

Als serviceadviseur ben je de schakel tussen de klant en de werkplaats. Je zorgt voor een goede relatie met de klanten. Daarnaast beheer je de planning in de werkplaats. Gegevens van de klant en het voertuig verwerk je tot een duidelijke opdracht voor de monteurs. Je hebt goed zicht op de processen in de werkplaats. Zo voorkom je piekbelasting in de werkplaats en onnodige wachttijden bij klanten. Je houdt klanten op de hoogte over de voortgang van de werkzaamheden. In je werk kun je ook te maken krijgen met buitenlandse klanten. Vandaar dat praktische beheersing van het Engels onderdeel is van de opleiding.

Je hebt ook te maken met de verkoopafdeling. Samen met de verkoopadviseur bespreek je de afspraken die gemaakt zijn met de klant. Als bijvoorbeeld een klant binnen de garantieperiode terugkomt met problemen, bespreek je die met de verkoper. Je combineert je technisch kennis met commerciële vaardigheden en een perfecte service voor klanten.

Wil je deze opleiding doen?

Niveau 3
2 jaar

augustus
bol

Contact


Waar kun je werken?

Je werkt in een garage, bij een automobielbedrijf, truckdealer of in de automobielindustrie.

Module locaties anchor

Praktische informatie


Welke vooropleiding heb ik nodig?

  • vmbo-diploma theoretische, gemengde of kaderberoepsgerichte leerweg
  • overgangsbewijs van 3 naar 4 havo/vwo

Wat zijn de kosten van de opleiding?

Vanaf je achttiende jaar ben je verplicht lesgeld te betalen. Voor een bol-opleiding bedraagt in het schooljaar 2019-2020 het lesgeld € 1.168,00. Dit bedrag wordt in rekening gebracht door DUO.

Reiskosten, ook in verband met je stage- of leerbedrijf, zijn voor eigen rekening.

sam

Welke eigenschappen heb ik nodig?

  • interesse in autotechniek
  • servicegerichte houding
  • je bent communicatief sterk en je
  • gestructureerd werken
  • commercieel inzicht

Je combineert vakkennis van autotechniek met commerciële vaardigheden

Als serviceadviseur ben je de schakel tussen de klant en de werkplaats. Je zorgt voor een goede relatie met de klanten. Daarnaast beheer je de planning in de werkplaats. Gegevens van de klant en het voertuig verwerk je tot een duidelijke opdracht voor de monteurs. Je hebt goed zicht op de processen in de werkplaats. Zo voorkom je piekbelasting in de werkplaats en onnodige wachttijden bij klanten. Je houdt klanten op de hoogte over de voortgang van de werkzaamheden. In je werk kun je ook te maken krijgen met buitenlandse klanten. Vandaar dat praktische beheersing van het Engels onderdeel is van de opleiding.

Je hebt ook te maken met de verkoopafdeling. Samen met de verkoopadviseur bespreek je de afspraken die gemaakt zijn met de klant. Als bijvoorbeeld een klant binnen de garantieperiode terugkomt met problemen, bespreek je die met de verkoper. Je combineert je technisch kennis met commerciële vaardigheden en een perfecte service voor klanten.

Wil je deze opleiding doen?

Niveau 3
2 jaar

augustus
bol

Contact


Waar kun je werken?

Je werkt in een garage, bij een automobielbedrijf, truckdealer of in de automobielindustrie.

Module locaties anchor

Hier kun je deze opleiding volgen


Autotechniek en Mobiliteit

Tinwerf 10 2544 ED Den Haag
088 6663600

Verder studeren


Op zoek naar een specifieke opleiding?